Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Серпень » 29 » Психологічна служба у навчально-виховному закладі
12:11
Психологічна служба у навчально-виховному закладі

Діяльність психологічної служби Заставнівського району організовується відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про психологічну службу системи освіти України, Конвенцією ООН про права дитини, відповідними документами Міністерства освіти  і науки України, Департаменту освіти і науки, обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області. 
Основними завданнями діяльності психологічної служби є:
психологічне забезпечення навчально-виховного процесу, індивідуального підходу до кожної дитини на основі її всебічного психолого-педагогічного вивчення;
підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу: учнів, вчителів, батьків;
психологічне забезпечення повноцінного особистісного й інтелектуального розвитку дітей на кожному віковому етапі, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання й саморозвитку;
профілактика, психологічна і соціально-педагогічна корекція відхилень в інтелектуальному та особистісному розвитку учнів.
Основними видами діяльності психологічної служби є:
Діагностика – психологічне обстеження дітей і підлітків, їхніх груп та колективів, моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку дітей та учнівської молоді, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
корекція – здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
профілактика – своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, за по бігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі тощо.
Практичний психолог навчального закладу:
бере участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку дітей і учнівської молоді, збереження їх повноцінного психічного здоров’я;
проводить психолого-педагогічну діагностику готовності дитини до навчання в період її переходу з однієї вікової групи до іншої, допомагає у виборі навчального закладу згідно з рівнем психічного розвитку;
розробляє та впроваджує розвивальні, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, статевих, вікових особливостей різних категорій дітей;
сприяє вибору підлітками професій з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і  можливостей, готує учнів до свідомого життя;
здійснює превентивне виховання, профілактику злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших узалежнень і шкідливих звичок серед підлітків;
проводить психологічну експертизу і психолого-педагогічну корекцію девіантної поведінки неповнолітніх;
формує психологічну культуру вихованців, учнів, педагогів, батьків, консультує з питань психології, її практичного використання в організації навчально-виховного процесу.
Соціальний педагог навчального закладу:
здійснює посередництво між освітніми установами, сім’єю, трудовими колективами, громадськістю, організовує їх взаємодію з метою створення умов для всебічного розвитку дітей і підлітків;
сприяє участі вихованців у науковій, технічній, художній творчості, спортивній, суспільно-корисній діяльності, виявленню задатків, обдарувань, розкриттю здібностей, талантів, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнівської молоді;
залучає до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої, творчої роботи різні установи, громадські організації, творчі спілки, окремих громадян;
впливає на подолання особистісних, міжособистісних, внутрішньосімейних конфліктів, надає потрібну консультативну психолого-педагогічну допомогу дітям і підліткам, групам соціального ризику, дітям, які потребують піклування тощо.
На 01.08.2015р. загальна забезпеченість працівниками психологічної служби загальноосвітніх навчальних закладів становить 75%: 93% — практичні психологи, 87% — соціальні педагоги.  Згідно із нормативами чисельності, порівняно із минулим роком стан забезпечення залишився без змін. На 33% практичними психологами забезпечені дошкільні навчальні заклади: 5 сільських із 13 — ДНЗ.  
Під контролем та увагою працівників психологічної служби перебувають діти «групи ризику», неблагополучних  сімей,  дітей з девіантною та деліквентної поведінкою, дітей трудових мігрантів та учасників АТО. Протягом вересня-жовтня  психологічною службою району  проводиться  робота з обліку учнів навчальних закладів, які відносяться до так званих  «груп ризику». Ця робота проводиться з метою об»єктивної оцінки ситуації із цього питання та забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини; проведення комплексних превентивних, профілактичних та корекційних заходів; визначення шляхів надання допомоги і підтримки дітям, батькам. 
У полі зору фахівців питання емоційного благополуччя дітей, їх уміння виходити із складних життєвих ситуацій, протидія торгівлі людьми, питання гендерної рівності і ін.

Ю.СЕМЕНКО, методист-психолог районного методичного кабінету
відділу освіти Заставнівської райдержадміністрації

Переглядів: 348 | Рейтинг: 0.0/0