Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Травень » 9 » РЕФОРМИ МІН’ЮСТУ В СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ПРИМУСОВОГО ВИКОНАННЯ СУДОВИХ РІШЕНЬ
21:22
РЕФОРМИ МІН’ЮСТУ В СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ПРИМУСОВОГО ВИКОНАННЯ СУДОВИХ РІШЕНЬ

(Закінчення. Поч. у №18 від 30 квітня ц.р.)

Вагомим кроком вперед є запровадження Міністерством юстиції з 8 квітня 2015 року електронних сервісів у сфері реєстрації бізнесу.
Зокрема, надання виписки щодо юридичної особи, витягу та довідки в електронній формі здійснюється через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції www.new.minjust.gov.ua.
Для цього достатньо будь-якій особі з сайту Міністерства юстиції зайти на відповідний портал, зробити запит на формування необхідної інформації, оплатити цю послугу за допомогою платіжної картки, після чого потрібний документ формується у режимі реального часу з присвоєнням унікального номера, і його можна роздрукувати. Ці документи без печаток і без підписів відповідних державних реєстраторів мають таку ж юридичну силу, як і паперові. Вартість послуги значно нижча за паперові аналоги і складає: витяг та довідки — 45, 68 грн., виписки — 18,27 грн.
Упровадження он-лайн сервісів зекономить як робочий час державного реєстратора, так і особистий час суб’єкта господарювання, у якого з’являється можливість отримати необхідний йому для провадження господарської діяльності документ за лічені хвилини.
У планах Міністерства юстиції впровадження в майбутньому електронних сервісів і в сфері реєстрації речових прав та їх обтяжень.
Великих зусиль Міністерством юстиції докладається щодо реформування системи примусового виконання рішень. Фахівцями Мін’юсту спільно з громадськістю та експертами розроблені проекти Законів «Про виконавче провадження» та «Про державну виконавчу службу і приватних виконавців». Законопроекти передбачають запровадження в Україні змішаної системи державних та приватних виконавців - моделі, притаманної більшості європейських країн.
Так, законопроект «Про державну виконавчу службу і приватних виконавців» встановлюватиме правові засади діяльності органів виконавчої служби, порядок набуття професії приватних виконавців, проходження ними іспиту, отримання ліцензії, порядок контролю та створення самоврядного органу приватних виконавців. Особливостями діяльності приватного виконавця, які передбачені законопроектом, є обов’язкове страхування відповідальності, обов’язковість членства в Національній палаті приватних виконавців. Національна палата приватних виконавців займатиметься кваліфікацією своїх членів, здійснюватиме дисциплінарний нагляд за їх роботою, захищатиме права.
Проект нової редакції Закону «Про виконавче провадження» передбачає відкриту процедуру виконавчого провадження, автоматизацію усіх процесів, повну електронну взаємодію з усіма органами державної влади та запровадження електронного документообігу. Також пропонується встановлення максимально стислих строків для вчинення виконавчих дій.
Ці законопроекти дозволять забезпечити максимально ефективне, швидке повне виконання рішень, усунути корупційні ризики діяльності органів державної виконавчої служби, зменшити навантаження на державний бюджет шляхом скорочення органів державної виконавчої служби та передачі функцій приватним виконавцям.
Перевагами для громадян є те, що у них буде право вибору, до кого звертатися. Це підніме довіру стягувача до виконавця та позитивно відіб’ється на скороченні термінів виконання судових рішень і ефективності виконавчого провадження.
Реформування системи державної реєстрації та системи примусового виконання рішень забезпечить покращення умов отримання адміністративних послуг для громадян і бізнесу, підвищення якості цих послуг, а також покращення позицій України в рейтингу легкості ведення бізнесу Doing Business, що в свою чергу, забезпечить зростання обсягу інвестицій до країни.

В.ДРОНЬ, начальник Заставнівського районного управління юстиції

Переглядів: 456 | Рейтинг: 0.0/0