Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Актуально

ЯК ОТРИМАТИ ЖИТЛОВІ СУБСИДІЇ ЗА НОВОЮ СХЕМОЮ?

28 лютого 2015р. Кабінет Міністрів України спростив процедуру оформлення субсидій. Відповідна постанова «Про внесення змін до Порядку перерахування деяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій» була прийнята на засіданні уряду і набирає чинності з 1 травня 2015 року.
Призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів — заяви та декларації.
Запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником. При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій$CUT$.
Кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв отримає спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії. Підприємства, що надають послуги з газопостачання, електропостачання, мають забезпечити виготовлення бланків заяви та декларації і доставку їх до споживачів разом з рахунками на оплату послуг.
Скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій, крім здійснення одноразової дороговартісної покупки (на суму понад 50 тис. грн):
наявність у власності двох житлових приміщень;
наявність у власності двох автомобілів;
наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку, як безробітні;
здача в найм житлового приміщення;
здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів.
Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не опалювальний період, як раніше.
Встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період (скасовується необхідність повторного звернення до органу соціального захисту населення для призначення субсидії на новий період у разі відсутності змін).
Субсидія призначається одному із членів домогосподарства, який зареєстрований у житловому приміщенні і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг. Право на отримання житлових субсидій мають домогосподарства, у яких витрати на оплату житлово-комунальних послуг, виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами, перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.
Для довідки: соціальна норма житла - 13,65 кв. м на одну людину + 35,22 кв. м на сім’ю. Соціальні норми на сім’ю з двох осіб: 62,52 кв. м житла, 120 кВт/год електроенергії на місяць і 4 куб. м води на одну людину.
З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення.
Документи для призначення субсидії можуть бути надіслані до управління праці та соціального захисту населення поштою і подані особисто.

ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ:

Спрощена заява;
Спрощена декларація про доходи і витрати осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або тих, що фактично проживають на підставі договору найму житла);
Усі інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій (про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами) надають організації, які надають ці послуги, на запит органів соціального захисту населення. Інформацію про доходи для призначення житлової субсидії органи соціального захисту населення будуть отримувати у порядку обміну від Державної фіскальної служи та Пенсійного фонду.
Субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначатиметься на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням. Для призначення житлової субсидії застосовуватимуться доходи за попередній календарний рік без урахування сплаченого податку із заробітної плати. Після закінчення терміну отримання субсидії органи соціального захисту населення здійснюватимуть розрахунок субсидії на наступний період автоматично.
Всі члени домогосподарства дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доходи, витрати, що необхідні для призначення житлової субсидії.
У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг) заявник зобов’язується у місячний термін повідомити управління праці та соціального захисту населення.
Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.
Для запобігання недопущення переплат, які виникатимуть через помилки в сумах доходів, вказаних в деклараціях, рекомендуємо громадянам заздалегідь вибрати довідки про одержані за 2014 рік аліменти, про доходи з місця роботи, від орендарів — за користування земельними паями тощо. Також будуть питання при видачі довідок про склад сім’ї міською радою, адже без будинкової книжки таку довідку неможливо видати. Тому, для правильного заповнення заяви та декларації в частині складу сім’ї, а в подальшому — для правильного нарахування субсидії, заявникам потрібно пред’являти в міську раду будинкову книгу. Склад сім’ї береться до розрахунку в тій кількості зареєстрованих осіб, яка була на початок місяця звернення за субсидією.
На сайті Кабінету Міністрів України наявний електронний калькулятор для орієнтовного розрахунку розміру субсидії на оплату житлово-комунальних послуг. Для цього потрібно вказати на сайті за посиланням kmu.gov.ua електронний калькулятор три цифри :
1) чисельність зареєстрованих у квартирі (будинку) осіб;
2) дохід всіх осіб, які проживають в оселі ;
3) сума нарахувань за житлово-комунальні послуги.
Система автоматично розрахує, чи маєте ви права на субсидію, вкаже її орієнтовний обсяг та порекомендує звертатися за оформленням. Або ж навпаки – вкаже, що не маєте право на пільги.

До уваги громадян:
для правильності заповнення заяв та декларацій звертайтесь до соціальних працівників сільських рад, спеціалістів управління праці та соціального захисту населення або отримуйте консультацію, телефонуючи за номером: 2-14-91.

Я.ХОНЬКІВ,
начальник управління праці та соціального захисту населення

Категорія: Актуально | Додав: ID_404 (14.04.2015)
Переглядів: 515 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0