Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Липень » 25 » Ситуація навколо голосування за проект Закону України, яким передбачається фінансування ремонту доріг з понадпланових доходів митниць
12:09
Ситуація навколо голосування за проект Закону України, яким передбачається фінансування ремонту доріг з понадпланових доходів митниць

9 липня  в соцмережі Facebook  з’явилося повідомлення   народного депутата України  Максима Бурбака, де  йшлося про його звернення до Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка з ініціативою долучити  до експерименту,  який проводить  уряд в Одеській області (половина надпланових доходів митниці спрямовуватиметься на будівництво доріг),  і  рідну Чернівецьку область. Тобто, понадпланові доходи Чернівецької регіональної митниці направляти на відновлення автошляхів області.

Згодом  Інтернетом  почали ширитися чутки, що  начебто область не потрапляє в перелік областей, в яких ремонтуватимуться дороги, оскільки фракції  НФ (Народний Фронт, головою фракції якого в ВРУ є Максим  Бурбак) та Радикальної партії не проголосували за «дорожній експеримент» у цілому.

Щоб прояснити ситуацію, за коментарями ми вирішили звернутися до Максима Бурбака.

— Максиме Юрійовичу, що ж виходить? Ви ініціюєте добру справу, чому ж не проголосовано законопроект ?

— Закон ми прийняли  за основу, але  не голосували в цілому. Поясню чому. 

Та для початку коротко історія питання. На пропозицію голови Одеської ОДА урядом  було розроблено законопроект «Внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування реконструкції автомобільних доріг загального користування державного значення Одеса-Рені». Так, там дороги фізично немає. Державного фінансування, яке «Укравтодор» має зараз, не вистачає. Тому було вирішено, як експеримент, зробити цю конкретну дорогу за кошти зароблені поверх плану Одеською митницею. Суть така: не потрібно місцевим елітам розповідати про те, що в області немає дороги — не займайтеся контрабандою, більше сплатіть податків державі, а держава віддасть 50% з перевиконання плану надходжень на дороги.  Наскільки краще область зможе боротися з контрабандою, настільки більше коштів зможе отримати митниця, а отже, більше залишатиметься в бюджеті області для будівництва доріг.

Згодом Адміністрацією Президента України було зареєстровано подібний законопроект, яким передбачено внесення змін до бюджетного кодексу щодо експерименту в кількох областях з фінансування доріг. Законопроект добре підготовлений, тут є назви об’єктів, перелічено конкретні дороги. Тобто це вже предметна бесіда. На зустрічі голів парламентських фракцій з Президентом, зо два тижні тому, де  саме йшлося про законопроекти, які будуть виноситись до сесійної зали, в тому числі і цей, я звернувся до Президента: «Петре Олексійовичу, у Чернівецькій області також є митниця і теж немає доріг!». 

— Президент  погодився?  І що відбувалося потім?

— Так, погодився. Вже через деякий  час Степан Кубів презентує президентський законопроект, про що є відповідна стенограма (демонструє роздруківку стенограми — прим.авт.). Ми знайомі з ним з часів Майдану. Підхожу до нього, нагадую про Чернівці. Він відповідає: даємо Чернівці з голосу. Законопроект приймається за основу, в тому числі і нами. Далі йде пояснення, для чого потрібен цей закон і перелічуються автомобільні дороги… Івано-Франківськ — Чернівці. І тут я розумію, що  насправді, виходить, що ми голосуватимемо за  дорогу Івано-Франківськ — Чернівці, тобто за тих 37 мільйонів з 700  млн., які проголосували ще навесні, де вже проведені тендери, і от-от почнеться будова і  куди більше грошей не потрібно, вони там  вже передбачені. Отже, якщо ми проголосуємо законопроект в цілому, то більше коштів на ремонт доріг у нашій області, принаймі найближчим часом, ми вже не  побачимо. Тож,  коли лунає пропозиція голосувати в цілому,  я кажу «стоп». Так не буде.

—  Хтось не дочув, хтось не зрозумів, почав критикувати?

— Мабуть. Схоже, деякі депутати, для яких це перше скликання не досить уважно читали регламент. Необізнаність у питаннях парламентської роботи не сприяє нормальній праці, породжує нездорові домисли та чутки. До того ж, такого штибу необгрунтована критика може свідчити про позицію окремих політиків, котрі працюють тільки на короткострокову перспективу. Інакше можна було б поцікавитися у представників Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області, де особливо критична ситуація, куди потрібно першочергово направити кошти з Державного бюджету, підготувати конкретні пропозиції, та направити їх на розгляд. Напевне, голослівно і безпідставно критикувати легше, ніж робити.

— Розумію, що саме так Ви і вчинили?

— Так. Між першим і другим читанням цього законопроекту мною було внесено до нього поправки, які стосуються виконання  ремонтних робіт на ще трьох дорогах. Зокрема, це — Житомир — Чернівці, Чернівці — Вашківці — Путила, а  також дорога Чернівці — Заставна. Хіба їх не потрібно зробити? Та  першочергово!  Тож,  також вніс ці  дороги до переліку об’єктів фінансування. Гадаю, все можна зробити спокійно, фахово, без зайвого популізму і критиканства, особливо, якщо  справді є бажання щось робити в інтересах  громади.

— Дякую за розмову, Максиме Юрійовичу.

  Антоніна БЕРЕЗА

Переглядів: 723 | Рейтинг: 0.0/0