Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Липень » 11 » ОБОВ’ЯЗКИ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ З ПИТАНЬ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДІТЕЙ
11:48
ОБОВ’ЯЗКИ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ З ПИТАНЬ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДІТЕЙ

Традиції місцевого самоврядування в Україні мають глибокі корені. Ще з часів Київської Русі були широко відомими різні форми місцевої демократії в історії вітчизняного самоврядування. Це віче (міські, територіальні), збори (сходи)  та верв (сільська територіальна община в Київській Русі та у південних слов'ян), де вирішувалися найважливіші питання. Для вирішення решти питань обиралися війти або інші посадові особи. У часи Великого князівства Литовського місцеве самоврядування в містечках і містах отримало поширення у формі війтівства. Згодом поширилися форми, засновані на магдебурзькому праві, козацькій полково-сотенній організації, російському адміністративному управлінні (волості, земства, повіти тощо). У роки Української революції (1917-1921) масового характеру набуло створення рад робітничих, солдатських і селянських депутатів. У часи панування радянської влади на частині українських земель діяли радянські сільські ради.

Повноваження сільських рад в сучасній Україні визначаються Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року, в якому вказано, що  сільська рада є органом місцевого самоврядування, який представляє сільську територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції та повноваження місцевого самоврядування, визначені законодавством України.

Особливої уваги заслуговує діяльність виконавчих комітетів сільських рад як органів опіки та піклування, адже законодавством України чітко визначено, що органами опіки та піклування є районні, районні у містах Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах, сільських, селищних рад, які відповідно до законодавства, провадять діяльність з надання статусу дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, встановлення опіки та піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, із захисту особистих, майнових та житлових прав дітей.

Виконавчі комітети сільських, селищних та міських рад як орган опіки та піклування на місцях повинні проводити роботу із соціального захисту прав та виявлення дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, здійснювати нагляд та контроль за умовами проживання та виховання дітей у даних сім’ях, проводити роз’яснювальну роботу серед батьків відповідно до Сімейного Кодексу України (ст.150 обов’язки батьків щодо виховання та розвитку дитини), а також повідомляти відповідні служби у справах дітей про факти зникнення причин перебування дітей на обліку. В іншому випадку, якщо батьки не виконують свої батьківські обов’язків стосовно дітей, сільський голова може звернутися до правоохоронних органів щодо притягнення до відповідальності батьків за неналежне виконання своїх батьківських обов’язків (відповідно до ст.184 Кодексу України про адміністративні правопорушення).Як уповноважені органи опіки та піклування на місцях, сільські, селещні та міські ради можуть звернутися до суду для відкритя провадження щодо позбавлення батьківських прав чи відібрання дитини без позбавлення батьківських прав.

Звичайно для ретельної роботи із дітьми, що опинилися в складних життєвих обставинах необхідно чітко знати підстави для взяття такої дитини на облік, зокрема такими підставами є:
— проживання в сім’ї, у якій батьки або особи, які їх замінюють, ухиляються від виконання своїх обов’язків з виховання дитини, а саме: коли вони без поважних причин не піклуються про фізичний і духовний розвиток дитини, її навчання, підготовку до самостійного життя, зокрема не забезпечують необхідного харчування, медичного догляду, лікування дитини, що негативно впливає або може вплинути на її фізичний розвиток, не створюють умов для отримання нею освіти;
— cкоєння фізичного, психологічного, сексуального, економічного насильства над дитиною, жорстоке поводження з нею або загроза його вчинення;
— залучення дитини до найгірших форм дитячої праці;
— систематичне самовільне залишення дитиною місця постійного проживання.

Складні життєві обставини дитини можуть включати одну, декілька або всі вищеперелічені  підстави, які повинні обов’язково враховуватися при здійсненні її соціального захисту та соціальної роботи з нею.

Відповідно до Постанови №866 від 24.09.2008 Кабінет Міністрів України «Про питання діяльності органів опіки та піклування», пов'язаної із захистом прав дитини, пункт 8 цієї постанови говорить: якщо виникла безпосередня загроза життю або здоров'ю дитини, орган опіки та піклування, якому стало відомо про це, приймає рішення про негайне відібрання дитини у батьків або осіб, які їх замінюють. Якщо надійшла інформація про загрозу життю або здоров'ю дитини, яка проживає на території сільської, селищної ради, виконавчий орган сільської, селищної ради протягом одного дня приймає рішення про негайне відібрання дитини у батьків, забезпечує її тимчасове влаштування та у день відібрання дитини письмово повідомляє про це службу у справах дітей.

Сільські, селищні ради, виконавчі органи сільської, селищної ради, як органи опіки та піклування, здійснюють захист майнових та житлових прав дітей, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування і вживають заходів для встановлення опіки над майном.

Важливо відзначити, що будь-яка робота органів місцевого самоврядування має базуватися на всебічній співпраці з іншими установами та організаціями задля однієї спільної мети — щасливого майбутнього українських дітей.

Служба у справах дітей Заставнівської райдержадміністрації

Переглядів: 1034 | Рейтинг: 0.0/0