Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Квітень » 25 » ПРО ДОБРОВІЛЬНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД
21:28
ПРО ДОБРОВІЛЬНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД

5 березня 2015 р. набув чинності Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 р. №157-VІІІ. Цей Закон регулює відносини, що виникають у процесі добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст. Метою Закону є встановлення порядку об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст та надання державної підтримки об’єднаним територіальним громадам.
Відповідно до статті 3 цього Закону суб’єктами добровільного об’єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст. Об’єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище — селищною, центром якої визначено село, — сільською.
Документ містить розділи про добровільне об’єднання територіальних громад та державну підтримку добровільного об’єднання територіальних громад. Так, зокрема, статтею 4 цього Закону передбачається, що добровільне об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов:
у складі об’єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування;
територія об’єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об’єднаної територіальної громади визначаються за зовнішніми межами юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися;
об’єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області;
при прийнятті рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об’єднаної територіальної громади;
якість та доступність публічних послуг, що надаються в об’єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об’єднання.
Адміністративним центром об’єднаної територіальної громади визначається населений пункт (село, селище, місто), який має розвинуту інфраструктуру і, зазвичай, розташований найближче до географічного центру території об’єднаної територіальної громади. Важливо, що при цьому закон встановлює, що добровільне об’єднання територіальних громад не призводить до зміни статусу населених пунктів як сільської чи міської місцевості. Також встановлюється, що найменування об’єднаної територіальної громади,  є похідним від найменування населеного пункту (села, селища, міста), визначеного її адміністративним центром.
Відповідно до статті 5 Закону ініціаторами добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути:
сільський, селищний, міський голова;
не менш, як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради;
члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи;
4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш, як третини членів відповідної територіальної громади).
Статтями 5, 6, 7, 8 Закону регламентується порядок добровільного об’єднання територіальних громад, а саме:
порядок ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад, строки громадського обговорення пропозицій щодо такого об’єднання;
порядок утворення спільної робочої групи, яка формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об’єднується, та готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад;
порядок підготовки проектів рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад, вимоги до таких проектів рішень, строки їх громадського обговорення та схвалення відповідними радами;
порядок та строки прийняття рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад, порядок утворення об’єднаної територіальної громади.
Важливим є те, що пропозиції, рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад, обов’язково проходять процедуру громадського обговорення на місцях. Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.
Після громадського обговорення, схвалення відповідними радами проектів рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад та надання обласною державною адміністрацією позитивного висновку щодо даних проектів рішень на відповідність їх Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об’єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об’єднання територіальних громад. У разі прийняття сільськими, селищними, міськими радами рішення про добровільне об’єднання територіальних громад, а також у разі підтримки добровільного об’єднання територіальних громад на місцевому референдумі сільський, селищний, міський голова територіальної громади, в якій ініційовано питання про добровільне об’єднання територіальних громад, звертається з поданням до відповідної обласної ради про утворення об’єднаної територіальної громади. Обласна рада протягом 30 днів розглядає подання про утворення об’єднаної територіальної громади та приймає відповідне рішення. Одночасно з прийняттям рішення про утворення об’єднаної територіальної громади обласна рада призначає перші місцеві вибори депутатів сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади та відповідно сільського, селищного, міського голови.
Повноваження органів місцевого самоврядування, сільського, селищного, міського голови територіальних громад, що об’єдналися, припиняються з моменту набуття повноважень новообраними органами місцевого самоврядування, сільським, селищним, міським головою територіальної громади, утвореної внаслідок добровільного об’єднання. Органи місцевого самоврядування об’єднаної територіальної громади є правонаступниками активів і пасивів (зобов’язань) органів місцевого самоврядування територіальних громад, що об’єдналися. Бюджети територіальних громад, що об’єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду. Бюджет об’єднаної територіальної громади розробляється з урахуванням особливостей підготовки місцевих бюджетів, визначених бюджетним законодавством. Заходи щодо припинення в результаті ліквідації органів місцевого самоврядування територіальних громад, що об’єдналися, як юридичних осіб, здійснює ліквідаційна комісія відповідно до закону, яка утворюється новообраною сільською, селищною, міською радою.

(Далі — буде.)

Переглядів: 790 | Рейтинг: 0.0/0